• Zomerse ontbijtbowl

    In Australië at ik voor het eerst de combinatie van chiapudding met kokosyoghurt. Zo ontzettend lekker! Ik maakte er in dit recept mijn eigen versie van, ook omdat ik graag altijd iets van groen toevoeg aan mijn ontbijt. Dé tip in dit recept is bevroren fruit, dat maakt de bowl lekker fris en zomers.

    Wat heb je nodig voor een bowl?
    • Halve avocado
    • 1 halve (rijpe) banaan
    • 150 gram bevroren ananas of mango
    • 100 ml kokosmelk
    • 3 el chiazaad
    • Toppings: frambozen, passievrucht, aardbeien
    Bereidingswijze:

    1. Laat de chiazaad van tevoren een nachtje wellen in de kokosmelk zodat er een soort van papje ontstaat.
    2. Doe de avocado, het bevroren fruit en de banaan in de blender en mix tot een gladde smoothie (iets dikker van textuur).
    3. Doe de smoothie in je kom, voeg de chiapudding toe en maak af met je favoriete toppings!
    Willemijn

    Sinds 6 jaar op een reis naar zichzelf. Schrijven is haar levenswerk, mensen coachen en in beweging zetten het liefste wat ze doet. Ze droomt ervan om in de toekomst een tijdje in het buitenland te wonen en houdt van stille zondagochtenden, in de natuur zijn, mensen, persoonlijke ontwikkeling, zichzelf in het diepe gooien, Zeeland, boeken verslinden, angsten aangaan, haar dagelijkse rituelen waardoor ze het beste uit zichzelf kan halen, de lente en de herfst, kwetsbaarheid, echte gesprekken, koffiedates en van betekenis kunnen zijn in de wereld.

  • lekker lezen

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *